Het Amsterdamse betaalplatform Adyen heeft H&M binnengehaald als klant.

Dat bevestigt topman Pieter van der Does in een interview met de Zweedse techsite Break It.

“Ze passen goed bij ons. Ze zijn goed zichtbaar online, hebben veel fysieke winkels en zijn internationaal bekend”, zegt Van der Does. Financiële details van de samenwerking zijn niet bekendgemaakt.

Het fintechbedrijf heeft al een aantal grote klanten, zoals De Bijenkorf, Uber, Netflix en Spotify.

Adyen maakte in juni een stormachtig debuut op de beurs en is sindsdien verdubbeld in waarde. Eerder deze maand was het Amsterdamse bedrijf zelfs even meer waard op de beurs dan Deutsche Bank, dat qua bezittingen de zeventiende bank ter wereld is en wereldwijd zo’n 100.000 werknemers heeft.

Bij Adyen werken net geen 700 werknemers.

Het bedrijf sloot de eerste helft van 2018 af met een omzet van 156,4 miljoen euro. De winst bedroeg 48,2 miljoen euro.

Overigens leverde de beursgang oprichters Pieter van der Does en Arnout Schuijff honderden miljoenen op. Ook prinses Mabel van Oranje maakte een deel van haar belang te gelde en verdiende daarmee miljoenen.

LEES OOK: Bunq, Revolut en N26: deze nieuwe online banken dagen ABN, Rabo en ING uit